Controle van de WHK-beschikking 2020

Zoals ieder jaar heeft ook nu weer de Belastingdienst de beschikking gedifferentieerde premie werkhervattingskas (WHK) naar de werkgevers gezonden. In deze beschikking staat vermeld welke WHK-premiepercentage u als werkgever per 1 januari 2020 gaat betalen voor de WGA en ZW. Deze premie is gebaseerd op de WGA- en Ziektewetuitkeringen van (ex)werknemers die in 2018 aan de werkgever worden toegerekend. Deze berekeningsmethode wordt ook wel het T-2 principe genoemd. 


Waarom een controle?

Het is van belang deze beschikking WHK goed te controleren op correctheid:

  • Kloppen de toegerekende uitkeringslasten ZW en WGA?
  • Is de aangegeven sectorindeling correct?
  • Kloppen alle administratieve zaken zoals BSN-nummers en/of de berekening van de gemiddelde premieplichtige loonsom
  • Wordt er rekening gehouden met het feit dat de werkgever eigenrisicodrager voor de ZW en/of WGA is?
  • Ook een overgang van de onderneming door fusie of (administratieve) splitsing kunnen fouten in de hand spelen

Classen Consultancy - Bron PiXaBay

 

Belang van een controle

  • Het kan om potentieel veel geld gaan, het financieel belang is groot
  • Geeft inzage in de toerekenbare dossiers
  • In de praktijk komen fouten met regelmaat voor
  • Vervolg advies op basis van de uitgevoerde controle


Classen Consultancy ondersteunt werkgevers bij de controle, uitvraag van specificatie(s) ZW- en/of WGA-lasten én uitvoering van een (mogelijke) bezwaarprocedure / correctie. 

Termijn

Als werkgever heeft u slechts zes weken na dagtekening van de WHK-beschikking de tijd om bezwaar in te dienen!


Onderneem dus tijdig actie en laat een eerste controle kosteloos door Classen Consultancy uitvoeren.


Gerelateerde dienstverlening Classen Consultancy:
Duurzame Inzetbaarheid / Verlagen van verzuimkosten / Uitvoering Sociale Zekerheid / ZW & WGA eigenrisicodragen

 

Laat Classen Consultancy de WHK-controle uitvoeren 


Neem contact op via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 06 - 29 12 43 34 zodat we samen kunnen kijken wat Classen Consultancy voor u kan betekenen.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Contact gegevens

Classen Consultancy BV

Bezoek en postadres:
Van Laerstraat 21
5921 JG Venlo

E-mail info@classenconsultancy.nl
Website www.classenconsultancy.nl

Kamer van Koophandel 72624159

BTW NL 859178043B01

Social Media

Twitter
Facebook
Google+
LinkedIn

 

Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag van 8:30 uur tot 18:00 uur.

 

Algemene voorwaarden

De algemene voorwaarden van Classen Consultancy zijn hier te downloaden.

 

Privacy statement

In het privacystatement van Classen Consultancy is vastgelegd hoe wij, conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming, omgaan met de verwerking van persoonsgegevens.